Попаснянський   районний 

методичний центр

Творча група психологів

 

 

 



Круглий стіл «Впровадження арт-методів. Плюси та мінуси»

       16 березня 2016 року згідно плану роботи творчої групи практичних психологів та соціальних педагогів в залі засідань РМЦ проходило засідання у формі круглого столу за темою «Впровадження арт-методів. Плюси та мінуси». Метою круглого столу було розглянути різні види арт-терапії та їх застосування у практиці практичного психолога та соціального педагога, поділитися досвідом, напрацюваннями за одним із напрямків арт-терапії та провести майстер-класи, щоб кожний учасник зміг спробувати кожний метод в дії .

Спектром  для застосування Арт – методів є:

  • Різні відхілення в розвитку мови;
  • Емоційна неурівноваженість, неадекватна самооцінка;
  • Тривожність, страхи;
  • Проблеми в спілкуванні;
  • Розвиток самосвідомості; 
  • Поліпшення дитячо-батьківських стосунків; 
  • Закріплення позитивних поведінкових реакцій.

Практичними психологами були організовані майстер класи за наступними напрямками:

-робота з метафоричними картами                -робота з піском (пісочна терапія)

Презентовала свій опит роботи Жадік І.Ю.         Презентовала опит роботи Крайня С.В.,

практичний психолог Золотівської                       практичний психолог Попаснянської ЗОШ

багатопрофільної гімназії                                       І-ІІІ ст.№ 21

                              

- мандала терапія

Презентовала свій опит роботи Богян Я.В., практичний психолог Тошківського НВК «ЗНЗ-ДНЗ» № 22

                           

       Також практичні психологи ділились своїми напрацюваннями та результатами, які вони отримують впроваджуючи різні методи у роботу з дітьми, це і тісто-терапія (Золотівська багатопрофільна гімназія), серійне малювання (Гірська багатопрофільна гімназія), застосування арт-методів у роботі з батьками (Попаснянська ЗОШ І-ІІІ ст.№24), музикотерапія (Попаснянська гімназія № 20), маска-терапія (Попаснянська багатопрофільна гімназія №25). Для молодих колег  круглий стіл відкрив багато нового та цікавого, а також надав бажання вивчати і випробувати в дії у своєму закладі з дітьми, вчителями, батьками.



ПЛАН РОБОТИ

 творчої групи ПОПАСНЯНСЬКОГО району

на 2014-2017 рік

за напрямком : «Використання елементів арт-терапії у роботі практичного психолога» 

Сучасна освітня програма розглядається як модель організації освітнього процесу, орієнтованого на особистість вихованця, а педагогічний процес має бути орієнтований на забезпечення розвитку кожної дитини, збереження його унікальності і самобутності, створення можливостей для розкриття здібностей, схильностей та формування життєвих компетентностей.

Зміни, що відбуваються у зв'язку з введенням нового Державного стандарту початкової загальної освіти, Базової середньої освіти і Базового компонента дошкільної освіти, а так само вимог до структури програм  освіти, вимагають вибудовування системи психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу в контексті цих змін. "Завдання психолого-педагогичної роботи по формуванню фізичних, інтелектуальних і особистісних якостей дітей вирішуються інтегровано в ході освоєння усіх освітніх областей разом із завданнями, що відбивають специфіку кожної освітньої області, з обов'язковим психологічним супроводом".

Ця мета може бути досягнута за умови рішення психологом досить великого круга завдань, а також побачити для себе, як фахівця, нові горизонти своєї професійної діяльності.

Аналіз сучасних проблем роботи практичного психолога в системі освіти, а також стрімкого розвитку суспільства і його життєдіяльності дозволяє вийти на новий рівень сучасної освіти з використанням інноваційних технологій. У зв'язку з цим в практику психологів системи освіти стали вводитися креативні методи корекційно-розвиваючої роботи , а саме  інноваційний здоровязберегаючий підхід – терапія  мистецтвом.

Останнім часом арт-терапія звертає на себе все більшу увагу. Багате різноманіття видів арт-терапії зацікавило практичних  психологів нашого району,  це привело до  створення ними творчої групи  за окремими напрямками  їх діяльності. Ці напрямки  включають:

-ізотерапію - терапія образотворчим мистецтвом, в першу чергу малюванням, а також робота з репродукціями, різним художнім матеріалом : глиною, пластиліном, соломою (декоративне прикладне мистецтво) і так далі;

-казкотерапію - метод, що використовує казкову форму для інтеграції особи, розвитку творчих здібностей, розширення свідомості, вдосконалення взаємодії з навколишнім світом;

-імаготерапію - її основою є театралізація психотерапевтичного процесу того, що забезпечується шляхом розвитку і збагачення особи через різні підвиди, такі як лялькотерапія, образно-рольова драмотерапія, психодрама.

Спектр  для застосування Арт - методів дуже широкий, це:

- різні відхилення в розвитку мови;

- емоційна неурівноваженість

- неадекватна самооцінка;

- тривожність, страхи;

- проблеми в спілкуванні.

 

Арт-терапія - одна з технологій, що дозволяє при відносно невеликих тимчасових і фінансових витратах створити умови для виявлення потенційних можливостей і стимулювання особистісного зростання дитини, корекції і розвитку(самореалізації, самовираження, підвищення адаптивних здібностей особи, зміни стереотипів її поведінки, прояв соціальної і творчої активності). Використання арт-технологій дозволяє  ставити перед дітьми творчі завдання: створювати, вигадувати, робити щось самостійно. Її привабливість для психологів так само можна пояснити тим, що, на відміну від основних корекційно-розвиваючих напрямів, в яких використовуються в основному вербальні канали комунікації, арт-терапія використовує "мову" візуальної і пластичної експресії. Це особливо актуально при роботі з дітьми і робить її незамінним інструментом для дослідження, розвитку і гармонізації у  тих випадках, коли дитина не може висловити свій емоційний стан. При виконанні творчих завдань у дитини виникає необхідність самостійно комбінувати свої враження, створювати нові твори, знаходити варіативні рішення при виконанні старих завдань, при цьому широко використовувати свій минулий досвід.

 

Функції, які виконує арт-терапія :

- комунікативну - встановлення емоційного контакту, об'єднання дітей в колектив;

- релаксаційну - зняття емоційної напруги;

- виховну - психокорекція проявів особи в ігрових моделях життєвих ситуацій;

- розвивальну - розвиток психічних процесів (пам'яті, уваги, сприйняття і т.д.), моторики;

- навчальну - збагачення інформацією про навколишній світ.

 

Мета:

  • Збереження і зміцнення психічного, фізичного і духовного здоров'я кожної дитини.
  • Використання нетрадиційних методик при проведенні корекційно-розвиваючих занять.
  • Впроваджувати інноваційні технології і передові методики , направлені на оволодіння життєвої компетентності учасниками навчально-виховного процесу.

Завдання:

  • Підібрати та вивчити фахову літературу , створити  банк  бібліографічних даних з теми;
  • Розробити та затвердити  корекційно-розвивальні програми  за даними напрямками;
  • Створити банк  діагностичних методик для вивчення стану психічного розвитку дітей дошкільного віку та учнів молодшого та підліткового віку.
  • Пролонгувати психолого-педагогічну діяльність практичних психологів ЗОШ та вихователів ДНЗ, які приймають участь у роботі творчої групи з урахуванням аналізу отриманих результатів роботи.
  • Приймати участь у проектах підвищення фахового рівня з даної теми, які пропонує ЛОІППО.
  • Поширити досвід роботи творчоi групи серед колег  через виступи, семінари та друкування у фахових виданнях.

СКЛАД ТВОРЧОЇ ГРУПИ

  1. Овчаренко Наталія Миколаївна – методист з психологічної роботи КУ «Попаснянський районний методичний центр».
  2. Прокопенко Олена Леонідівна – методист КУ «Попаснянський районний методичний центр, який координує роботу ДНЗ.
  3. Масленникова Тетяна Леонідівна – методист центру практичної психології  і соціальної роботи ЛОІППО.
  4. Лізанець Олена Валеріївна – практичний психолог Попаснянської ЗОШ І-ІІІ ст. № 25.
  5. Клімова Інна Анатоліївна - практичний психолог Попаснянської ЗОШ І-ІІІ ст. № 24.
  6. Колесник Олександра Олександрівна - практичний психолог Попаснянської ЗОШ І-ІІІ ст. № 1.
  7. Мазниченко Алла Борисівна – вихователь ДНЗ № 7.
  8. Ляшук Світлана Сергіївна - вихователь ДНЗ № 7.
  9. Терезінова Юлія Володимирівна - вихователь ДНЗ № 1.
  10. Воєводіна Ганна Ігорівна - вихователь ДНЗ № 1.
  11. Харітонова Світлана Юріївна - вихователь ДНЗ № 6.
  12. Глущенко Світлана Набіреджанівна - вихователь ДНЗ № 6.
  13. Ждамірова Олена Володимирівна - логопед ДНЗ № 1

НАПРЯМКИ РОБОТИ ТВОРЧОЇ ГРУПИ:

№ п/п

Напрями роботи

Зміст роботи

Термін виконання

1

Організаційний

Знайомство з учасниками творчої групи;

Складання графіка засідань;

Вибір напрямків роботи.

Серпень  2014

 

 

Вивчення наукової психолого-педагогічної літератури та здобутків з даної проблеми.

Підбiр фахової літератури та створення  банку бібліографічних даних з проблеми.

Вересень – Жовтень 2014

Створення банку діагностичних методик для вивчення стану психічного розвитку дітей дошкільного віку та учнів молодшого та підліткового віку.

Вересень 2014

 

Створення банку корекційних програм та занять.

З вересня 2014 – червень 2017

Створення та розробка наочного матеріалу для практичного використання на корекційно-розвивальних заняттях.

2014-2016

Підбиття підсумків.

Узагальнення матеріалiв та видання методичного посiбника  з даної проблеми.

Друкування розробок занять в фахових журналах.

2016-2017 рік

2

Психодіагностичний

Вивчення стану психічного розвитку дітей дошкільного віку та учнів молодшого та підліткового віку.

2 рази на рік вересень,

травень.

3

Консультаційна

Надання допомоги педагогам і батькам.

Протягом роботи творчої групи

4

Психологічна просвіта

Поширення набутого досвіду на психолого-педагогічних семінарах, батьківських зборах у ДНЗ та ЗНЗ.

2015-2017 рік

5

Корекційно-розвивальна

Заняття з учнями ДНЗ та ЗНЗ за розробленими програмами.

2014-2017 рік

6

Креативний

Участь у проектах підвищення фахового рівня з даної теми, взаємовідвідування групових корекційно-розвивальних занять.

Протягом роботи творчої групи

 

ПЛАН РОБОТИ ТВОРЧОЇ ГРУПИ на 2014-2015 н.р.

№ п/п

Зміст роботи

Відповідальний

Термін виконання

1

Підбiр, вивчення фахової літератури та створення  банку бібліографічних даних з проблеми;

Практичні психологи ЗОШ

Вересень - Жовтень

2014

2

Створення банку діагностичних методик

Овчаренко Н.М.

Вересень 2014

3

Створення банку корекційних програм та розробок занять

Практичні психологи ЗОШ

Вересень - Жовтень

2014

4

Вивчення стану психічного розвитку дітей дошкільного віку та учнів молодшого та підліткового віку.

Практичні психологи ЗОШ, вихователі ДНЗ

Вересень 2014,

Травень 2015

5

Психолого- педагогічний семінар «Арт-терапія в сучасному світі. Прийоми застосування  у сучасній освіті»

Овчаренко Н.М.

Грудень 2014

 

6

Батьківські збори «Арт терапія як напрям психолого-педагогічної допомоги дітям»

Круглий стіл «Впровадження арт-терапії. Плюси та мінуси»

Овчаренко Н.М.,

Практичні психологи ЗОШ, вихователі ДНЗ

Вересень 2014, квітень 2015

7

Педагогічний консиліум «Арт-терапія:  багатогранність підходів»

Овчаренко Н.М., практичні психологи ЗОШ, вихователі ДНЗ

Червень 2015

8

Взаємовідвідування занять. Обмін досвідом.

Овчаренко Н.М.

Протягом 2014-2015 року

9

Створення дидактичного та наочного матеріалу для занять

практичні психологи ЗОШ, вихователі ДНЗ

Протягом 2014-2015 року

 

Графік засідань творчої групи:

№ п/п

Засідання

Відповідальний

Місяць засідання

1

Інструктивно-методична нарада

  1. Знайомство з учасниками творчої групи, обрання керівника творчої групи, затвердження особового складу
  2. Розгляд алгоритму діяльності творчої групи. Обговорення актуальності обраного напрямку
  3. Визначення мети, плану роботи творчої групи на 2014-2017 рік, основних завдань та напрямків за темою, добір та вивчення літератури, методичних матеріалів.
  4. Створення банку діагностичних методик. Розробка та затвердження корекційних програм та занять з даної теми.
  5. Створення умов для вивчення стану психічного розвитку дітей (1 етап).
  6. Підготовка до батьківськіх зборів в ДНЗ та ЗНЗ з метою підтримки, щодо впровадження арт-терапевтичних напрямків у роботу навчальних закладів.

Овчаренко Н.М.,

методист РМЦ, члени творчої групи.

 

Серпень 2014 рік

2

  1. Підбиття підсумків за результатами вивчення стану психічного розвитку дітей (1 етап).
  2. Підготовка до проведення районного психолого-педагогічного семінару.
  3. Підбиття підсумків проведення батьківських зборів у ДНЗ та ЗНЗ .
  4. Складання графіку взаємовідвідувань занять, обмін досвідом.

Керівник творчої групи,члени творчої групи.

Листопад 2014 рік

3

  1. Аналіз відвідуваних занять.
  2. Підготовка до педагогічного консиліуму.
  3. Створення умов для вивчення стану психічного розвитку дітей (2 етап).

Керівник творчої групи,члени творчої групи.

Березень 2015 рік

4

  1. Підбиття підсумків за 2014-2015 рік.
  2. Педагогічний консиліум.

Овчаренко Н.М.,

методист РМЦ, члени творчої групи.

Червень 2015 рік

5

Інструктивно-методична нарада.

  1. Складання графіку взаємовідвідувань занять, обмін досвідом.
  2. Підготовка матеріалу (розробок занять) до друку.
  3. Створення умов для вивчення стану психічного розвитку дітей (1 етап).
  4. Підготовка дидактичного та наочного матеріалу для занять.

Овчаренко Н.М.,

методист РМЦ, керівник творчої групи,члени творчої групи.

Серпень 2015 рік

6

  1. Підбиття підсумків за результатами вивчення стану психічного розвитку дітей (1 етап).
  2. Виставка «Творча майстерня».

Керівник творчої групи,члени творчої групи.

Грудень 2015 рік

7

  1. Створення умов для вивчення стану психічного розвитку дітей (2 етап).
  2. Підготовка до круглого столу.

Керівник творчої групи,члени творчої групи.

Березень 2016 рік

8

  1. Підбиття підсумків за 2015-2016 рік.
  2. Круглий стіл.
  3. Підбиття підсумків за результатами вивчення стану психічного розвитку дітей (2 етап).

 

Овчаренко Н.М.,

методист РМЦ, керівник творчої групи,члени творчої групи.

Червень 2016 рік

9

Інструктивно-методична нарада

Овчаренко Н.М.,

методист РМЦ

Вересень 2016 рік

10

  1. Підбиття підсумків роботи творчої групи за 2014-2017 рік.
  2. Творчі звіти учасників творчої групи.

Керівник творчої групи,члени творчої групи.

Січень 2017 рік

11

Узагальнення матеріалiв та видання методичного посiбника  з даної проблеми.

Овчаренко Н.М.,

методист РМЦ

Червень 2017 рік

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 106

Друзі сайту

  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0