Попаснянський   районний 

методичний центр

Література для самоосвіти

Грегг М. Ферс Тайный мир рисунка /ovcharenko/gregg-tajnyj-mir-risunka.doc

КАТАЛОГ

матеріалів з питань профілактики адиктивної поведінки

та формування ідеології здорового способу життя

 

1

П.Северіна „Виховуємо дітей, які не курять”

В даній статті надаються рекомендації для батьків стосовно їх дій щодо профілактики паління. Матеріали можна використовувати на батьківських зборах, для надання консультаційної допомоги батькам

„Психолог”, №1, 2005

2

І.Пелих Експрес „Заради майбутнього” (виховний захід для учнів 8-9 кл.)

Захід спрямований на активізацію позиції учнівської молоді щодо формування здорового способу життя. Учасники 4 команди по 15 осіб (учні 8-9 кл.). Види діяльності: інформування, мозковий штурм, кросворд, вікторина, психологічні вправи. 

„Психолог”, №14, 2005

3

Г.Сіліна „Психосоціальне здоров’я молодших школярів”

В даній публікації пропонується „Тренінг психосоціальної компетентності та навичок здорового способу життя молодших школярів”. Розрахований на учнів 2-5 кл. може бути адаптованим і для більш старших учнів.

„Психолог”, №35, 2005

4

Амеліна Н. Психокорекційна програма „Я бажаю змінитися”

Дана програма спрямована на встановлення контакту з підлітками, які вже мали досвід уживання наркотичних речовин, розвиток у них позитивного світосприйняття, формування у них установок на здоровий спосіб життя. Складається з 10 занять

„Психолог”, №10, 2005

5

Шрагіна Л. „У фокусі уваги – ізольована дитина”

Дуже часто діти, які мають низький соціальний статус в колективі схильні до вживання алкоголю або наркотичних речовин. Тому необхідно проводити роботу, спрямовану на підвищення статусу ізольованих дітей, що є одним з напрямків профілактики адиктивної поведінки. Дана програма складається з 4 занять, мета яких підвищення згуртованості класу та створення умов для співпраці ізольованих дітей з однокласниками.

„Психолог”, №43, 2004

6

Смирнова Г. „Боротьба з курінням – боротьба за здоров’я (навчальний модуль для 6-7 кл.)

Дана програма складається з 10 занять. Кожне заняття наповнюється змістом, що захолплює процесом пізнання через інтерактивні способи навчання. Мета: допомогти усвідомити згубну дію куріння, викликати емоції, що ведуть до вироблення установки на безнікотинове існування.

„Психолог”, №42, 2004

7

Максимова Н. „Профілактика наркоманії серед підлітків та молоді”

Пропонуються три варіанти організації роботи з даного питання: - програма тренінгу розрахована на 1,5 години, - програма тренінгу розрахована на 1 день, - програма тренінгу розрахована на 3 дні. Всі три варіанти розроблені з урахуванням вікових особливостей підлітків. Пропонуються різні види роботи: ігри, психологічні вправи, інформування.

„Психолог”, №20, 2004

8

Цвігун С. „Небезпека, яка може торкнутися кожного (виховний захід із профілактики наркоманії та ВІЛ/СНІДу)”

Пропонується нетрадиційна форма проведення заходу з профілактики наркоманії та ВІЛ/СНІДу

„Психолог”, №16, 2004

9

Рудницька І. „Формування здорового способу життя молоді”

Розробка місячника здоров’я в 5-11 кл.

„Психолог”, №13, 2004

10

Мосьпан М. „Робота з педагогічнозанедбаними і наркотичнозалежними підлітками”

В статті висвітлюються особливості підліткового віку, які призводять до відхилень в поведінці. Матеріал може бути використанний на батьківських зборах, методоб’єднаннях класних керівників.

„Психолог”, №10-11, 2004

11

Рудницька І. „Психологічна готовність до адиктивної поведінки”

В статті висвітлюються головні чинники винекнення у неповнолітніх потреби вживання психотропних речовин, вікові особливості, несприятлива мікросоціальна ситуація розвитку і відхилення у функціонуванні вищої нервової діяльності. Матеріал може бути використанний на методоб’єднаннях класних керівників, батьківських зборах, для організації профілактичної та корекційної роботи.

„Психолог”, №7, 2003

12

Романовська Д. „Тренінгове опанування учнями проблемно-вирішальної поведінки”

Тренінгова система роботи з підлітками, спрямована на формування звички до аналізу своєї поведінки та навчання стратегії прийняття рішень, що є однією з складових формування відповідальності за своє здоров’я, формування навичок здорового спосібу життя.

„Психолог”, №37, 2003

13

Максимова Н. „Психорекція підлітків із психопатіями та акцентуаціями характеру”

Важливим чинником ризику виникнення адиктивної поведінки є психопатії та акцентуації характеру. В даній статті надаються рекомендації щодо підбору правильних  методів впливу на акцентуйованих підлітків, що дозволить злагодити загострені риси характеру, не допустити зривів в поведінці.

„Психолог”, №44, 2003

14

Оржеховська В.М. „Проблеми алкоголізму та наркоманії серед неповнолітніх та молоді”

В статті наводяться статистичні дані про тенденції розповсюдження наркотичного узалежнення та пропонуються етапи профілактичної роботи

„Практична психологія та соціальна робота”, №6-7, 1998

15

Беспальков В.В. „Психологічні та соціальні проблеми дитячої і підліткової наркоманії”

В статті висвітлюються результати досліджень чинників ризику виникнення соціально-психологічної  дезадаптації, як одного із факторів формування адиктивної поведінки і аналіз механізмів їх впливу. Дослідження доводить, що основними мотиваційними чинниками виникнення дитячої та підліткової наркоманії є: наркотично небезпечні типи акцентуації характеру (нестійкий, гіпертимний, епілептоідними). Наявність психопатологічного комплексу, перенесені черепно-мозкові травми, нейроінфекції, вживання психоактивних речовин за медичним призначенням, підліткова статева дисфункція. Вплив цих чинників значно підсилюється в несприятливому соціальному середовищі. Важливе значення для профілактики наркотизації має адекватне сексуальне виховання в навчальних закладах. Матеріал може бути використаний на батьківських зборах, для класних керівників. 

„Практична психологія та соціальна робота”, №4, 2004

16

Лєбєдєв С.Г. „Психологический тренинг развития самосознания у подростков”

Тренінг дозволяє поглибити психологічну грамотність підлітків, формувати позитивну „Я-концепцію”, адекватні уявлення про себе. Програма розрахована на дітей віком 13-16 років. Загальна кількість занять 6. Тривалість заняття – 3 год.. Чисельність групи 10-18 осіб. Тренінг може використовуватися для роботи з важковиховуваними підлітками або як один із видів профілактичної роботи. 

„Практична психологія та соціальна робота”, №5, 2004

17

Рєпнова Т.П. „Феномен емоційної зрілості і кризи розвитку (тренінг)”

Тренінг проводиться з метою набуття та закріплення навичок позитивної невербальної і вербальної комунікації, розвитку вміння щиро ділитися своїми почуттями і розуміти почуття іншого, розвитку взаємної підтримки, довіри, підкріплення позитивного образу „Я”, вміння аргументовано відстоювати свою точку зору, чинити опір психологічному тиску, оволодіння навичками саморегуляції. Тренінг складається із 8 взаємопово’язаних занять. Тривалість одного заняття – 80 хв.. Тренінг можна використовувати в роботі з важковиховуваними учнями та з метою профілактики адиктивної поведінки. 

„Практична психологія та соціальна робота”, №4,6, 2004 р.

18

Болтівець С.І., Філоненко Л.А. „Соціально-психологічні причини поширення пияцтва серед молоді”

Висвітлюються основні причини поширення пияцтва серед молоді, які необхідно враховувати при організації профілактичної роботи. Для батьків, класних керівників, громадськості.

„Практична психологія та соціальна робота”, №10, 2004

19

Кокун О.М. „Передумови та негативні наслідки розповсюдження наркоманії”

Важливим чинником запровадження ефективних програм профілактики та подолання наркоманії є вивчення і врахування різноманітних передумов споживання наркотиків. Ці передумови і висвітлені в даній статті

„Практична психологія та соціальна робота”, №10, 2004

20

Петрович В.С. та інші „Тренінг з впровадження програм профілактики ВІЛ/СНІДу та пропаганди здорового способу життя”

Програма містить вправи та інформаційні матеріали, які переконливо показують значущість здоров’я в житті людини, спонукають зробити свідомий вибір на користь здорового способу життя, висвітлюють фактори, які впливають на здоров’я кожного, розкривають шкідливість вживання наркотичних речовин, дають знання про ВІЛ/СНІД, шляхи їх передачі та засоби запобігання інфікування, відповідають на актуальні для підлітка питання про статеві стосунки, статеву поведінку, ІП СШ. Особлива увага приділяється впрвам на формування активної життєвої позиції підлітка щодо власного здоров’я, оволодіння навичками прийняття правильного рішення, відмови та протистояння тиску з боку тих, хто не дотримується здорового способу життя.

„Практична психологія та соціальна робота”, №10-11, 2004

21

Максимова Н.О. „Психологічна профілактика схильності до алкоголю та наркотиків і психокорекційна робота з підлітками групи ризику”

В статті розкриваються основні напрямки профілактики адиктивної поведінки. Висвітлюються зміст і форм превентивної освіти та завдання і організація психокорекційної роботи з підлітками групи ризику.

„Практична психологія та соціальна робота”, №2, 2000

22

Максимова Н.О. „Підліток і наркотики”

В статті висвітлюються причини адиктивної поведінки неповнолітніх. Звертається увага на специфіку адиктивної поведінки у підлітковому віці та вікові особливості підлітків як фактор виникнення потреби у психотропних речовинах. Матеріал можна використати для планування профілактичної роботи для класних керівників та для виступів на батьківських зборах.

„Практична психологія та соціальна робота”, №7, 1999

23

Здоровий спосіб життя

На основі запропонованих матеріалів можна провести цікаві профілактичні заходи в театралізованій формі „Згубна звичка”, „Смерть через цигарку”

„Практична психологія та соціальна робота”, №5, 2001

24

Дереклєєва Н. „Наркотики і статистика (батьківські збори)”

Пропонується розробка батьківських зборів, яка включає в себе роботу з учнями (тест „Незакінчена пропозиція”, твір-роздум „Якщо мені запропонують наркотик”, питання щодо проінформованості учнів з даного пиатння), запитання та пам’ятки для батьків

„Психолог”, №6, 2002

25

Капська А. та інші „Про тютюнопаління серед школярів”

В статті наводяться статистичні дані щодо розповсюдження паління ву підлітковому середовищі, причин того, чому починають палити та наслідки цієї звички. Матеріал може бути використаний на батьківських зборах, виховних годинах.

„Психолог”, №42, 2002

26

Пачковський Ю., Корнієнко І. „Анкети для старшокласників”

Анкети: „Моя школа”, „Світоглядні орієнтири молоді”, „Учнівська молодь: цінності та пріоритети”, „Молодь і протиправна поведінка”

„Психолог”, №43, 2002

27

 

„ Я – репортер” (психологічна гра з розвитку внутрішньогрупових взаємин для дітей 11-14 років)

Тривалість гри 2 год. 10 хв. Місце проведення – клас, актовий зал. Гра надасть дітям такі можливості:

Продемонструвати вміння подати себе, розвинути навички активного слухання, випробовувати у групі відчуття атмосфери довіри підтримки. Дорослим гра показує взаємини в класі,  що в подальшій роботі дозволить відкорегувати стосунки в класі, як один із факторів психологічного благополуччя.

„Дитина у кризовому соціумі. Як її розуміти і виховувати.” Бібліотека „Шкільного світу”

28

„Віртуальний світ” (психологічна гра з розвитку навичок прийняття рішень для молодших підлітків)

Тривалість гри – 1 год. 40 хв. Гра надає учасникам такі можливості:

- розвинути внутрішньогрупові стосунки

- визначити свої життєві цінності

- навчитись приймати відповідальність за своє рішення і результати своєї діяльності

- навчитись аналізувати

„Дитина у кризовому соціумі. Як її розуміти і виховувати.” Бібліотека „Шкільного світу”

29

„Світ хаосу” (командна гра з розвитку навичок колективної взаємодії для дітей 13-15 років)

Тривалість гри – 2 год. Завдання:

- поставити учасників в ситуацію, що потребує ухвад\лення самостійного рішення

- розвинути навички колективної взаємодії

- створити ситупцію для підкреслення значущості особистості кожного учасника

- розвинути навички рефлексії

„Дитина у кризовому соціумі. Як її розуміти і виховувати.” Бібліотека „Шкільного світу”

30

О.Колонькова „Ваш вибір (тренінг самостійного пошуку для старшокласників)”

Рольова гра, мета якої активізувати самосвідомість, самоконтроль та саморегуляцію старшокласників, відкорегувати потреби та мотиви щодо паління

„Дитина у кризовому соціумі. Як її розуміти і виховувати.” Бібліотека „Шкільного світу”

31

„Шлях до гармонії” тренінг з пошуку шляхів розв’язання життєвих суперечностей для старшокласників

Тренінг допомагає школярам вирішти певні життєві суперечності та віднайти шлях до гармонії

„Дитина у кризовому соціумі. Як її розуміти і виховувати.” Бібліотека „Шкільного світу”

32

Коструб О. „Як стати любим та вільним” (тренінг)

Мета тренінгу – навчання підлітків 12-16 р., яка мають психологічну схильність до залежності: паління, ігромнії, телеманії тощо, - способам конструктивного вирішення проблем підліткового віку. 10 занять по 3 год.

„Психолог. Бібліотека” Психологічний тренінг

33

Вінда О. „Життя без гачка” (психологічний  тренінг)

Мета програми: звільнення від психологічних залежностей, формування активної життєвої позиції та розвиток здібностей здійснювати значущі зміни у своєму житті та житті оточуючих людей. 10 зустрічей по 3 год.

„Психолог. Бібліотека” Психологічний тренінг

34

Оржеховська В.М. „Педагогічна профілактика вживання учнями наркотичних речовин”

Пропонуються матеріали щодо соціально-педагогічних проблем профілактики наркотичних звичок, системи засобів профілактики наркотичних звичок у школі та методика позбавлення учнів від нікотинової і алкогольної залежності. Також пропонуються анкети „Анкета для учня на вивчення способу життя” і „Анкета на визначення динаміки ставлення підлітків до наркотичних звичок”

В.М.Оржеховська „Профілактика правопорушень серед неповнолітніх”

35

Максимова Н.Ю. „Психологічний аспект профілактики алкоголізму та наркоманії підлітків” (методичний посібник)

У посібнику викладено результати дослідження психологічних та соціально-психологічних причин виникнення алкоголізму та наркоманії у неповнолітніх. Розкрито психологічні особливості особистості підлітків, які зловживають алкоголем або вживають наркотичні речовини. Представлено типи сімейного виховання, які формують схильність до адиктивної поведінки. Надані практичні рекомендації щодо запобігання виникнення у неповнолітніх психологічної готовності до вживання алкоголю чи наркотиків.

 

36

«Ранняя профилактика наркомании у школьников» (сост. Подмазин С.Г., Сыроватко Е.Н.) (методические рекомендации)

Приводяться дані соціально-психологічного дослідження серед учнів „Проблема наркоманії очима старшокласників”. Зазначається макросоціальні причини, які призводять до зростання наркотизації. Висвітлюється психологічна природа наркотизма. Пропонується зміст профілактичної роботи в навчальних закладах, інформація, яку повинні знати педагоги та батьки, фактори, які призводять до ризику адиктивної поведінки, тести  

 

37

Максимова Н.Ю., Мімотіна Е.Л. „Аддиктивное поведение несовершеннолетних» «Особенности формирования личности ребенка в семье, отягощенной алкогольной зависимостью»

Висвітлюються питання специфіки вживання алкоголю і наркотиків в підлітковому віці та фактори адиктивної поведінки підлітків, роль неправильного сімейного виховання в виникненні адиктивної поведінки, вплив відхилень в розвитку психіки дитини та особистісна схильність до адиктивної поведінки, динаміка зловживання психотропними речовинами, особливості формування особистості дитини в родині, яка обтяжена алкогольною залежністю

Максимова Н.Ю., Мілютіна Е.Л. „Курс лекций по детской патопсихологии”

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 106

Друзі сайту

  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0