Попаснянський   районний 

методичний центр

Психологічна служба

 

Повернутися на "Головна сторінка"



Перше знайомство

    28.03.2017 року психологи Попаснянського району відвідали дитячий садок «Родничок» м.Гірське. Метою візиту, методиста психологічної служби КУ «Попаснянський РМЦ» Овчаренко Н.М. та практичного психолога Золотівської багатопрофільної гімназії Жадік І.Ю., було знайомство з дитячим садочком, вихователями та дітьми. У процесі спілкування були розглянуті питання які потребують уваги з боку працівників психологічної служби та проведені заняття з дітьми молодшої та середньої групи дитячого садка.

  



«Агресія, як ій запобігти?»

   9 лютого 2017 року на базі Золотівської багатопрофільної гімназії пройшов психолого-педагогічний семінар «Агресивні діти, причини та наслідки» в якому прийняли участь практичні психологи, соціальні педагоги, керівники шкільних методичних об’єднань «Класних керівників». Семінар складався з теоретичної та практичної частини. Метою семінару було оновити знання педагогів з питань: що таке агресія та агресивність, розглянули класифікацію видів агресії, які причини виникнення дитячої агресії в різні вікові періоди, які фактори впливають на формування дитячої агресивності. На практичній частині семінару розглядали й виконували вправи, які допомагають дітям знизити агресивність.

 

 

 



Агресивна дитина: як ій допомогти?
       18 січня 2017 року на базі Попаснянського ДНЗ №1 пройшов психолого-педагогічний семінар для вихователів ДНЗ, практичних психологів та соціальних педагогів НВК. Семінар складався з двох частин: 1 частина- теоретична «Агресивні діти, причини і наслідки дитячої агресивності» на ній розглядалися такі поняття як  дитяча агресія, причини дитячої агресії, види дитячої агресії, вікові особливості прояву дитячої агресивності та формування дитячої агресивності. 2 частина - практична «Арт-терапія як спосіб зняття агресії у дітей дошкільного віку» на ній за допомогою фарби, папіру та інших матеріалів вихователі виконували різні ігрові вправи які допоможуть дитині правильно навчитися реагувати у складних конфліктних  ситуаціях.

 

 

 

 



Співпраця психологів району з представництвом Дитячого Фонду ООН   (ЮНІСЕФ) в Україні
    Представництво Дитячого Фонду Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ) в Україні висловило щиру подяку психологам навчальних закладів Луганщини за високий рівень професійної майстерності, творчість, ініціативу та активну участь у реалізації проекту «Комплексна психосоціальна підтримка дітей, підлітків та сімей що постраждали в наслідок військового конфлікту в Україні».
Цей проект реалізовувався з листопада 2014 року по грудень 2016 року представництвом Дитячого Фонду Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ) в Україні спільно з Національним Університетом «Києво-Могилянська Академія» та Українським науково-методичним центром практичної психології НАПН України за сприяння Міністерства освіти і науки України.
Група працівників психологічної служби системи освіти Попаснянського району взяла активну участь у впровадженні програми проекту на території нашого району та проведенні наукового дослідження, результати якого засвідчили високу ефективність програми відновлення психосоціальної стійкості.
ЮНІСЕФ висловлює подяку таким психологам Попаснянського району:
Жадик Ірині Юріївні  практичному психологу Золотівської багатопрофільної гімназії,
Романенко Людмилі Дмитрівні практичному психологу Гірської багатопрофільної гімназії, 
Овчаренко Наталії Миколаївні методисту КУ «Попаснянський районний методичний центр».
  За високий рівень професійної майстерності, творчість, ініціативу вище зазначені психологи 23 листопада 2016 року отримали від Представництва Дитячого Фонду Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ) в Україні подарунки:  сучасні комп’ютери для поліпшення умов праці.

 

 



Психологічна служба в системі освіти Попаснянського району складається з: 1 методиста, який відповідає за психологічну роботу району  та 5 шкільних практичних психологів. Серед них: спеціаліст другої категорії – 1, спеціалісти – 5. 4 практичних психолога працюють на 0,5 ставки і 1 психолог на 0,75 (згідно листа Міністерства освіти і науки України від   15.08.07  № 1/9-479 «Про нормативи чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів»), що складає   38,5 % забезпеченості практичними психологів закладів освіти Попаснянського району.

Психологічна служба Попаснянського району діє на підставі нормативно-правових документів Міністерства освіти і науки України, які впливають на розвиток і діяльність психологічної служби системи освіти району, а саме:

  • Національної доктрини розвитку освіти, затвердженої Указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347/2002.
  • Закону України «Про освіту».
  • Закону України «Про загальну середню освіту».
  • Закону  України  «Про захист персональних даних» (Із змінами, внесеними згідно із Законами  № 4452-VI від 23.02.2012, ВВР, 2012, № 50, ст.564  № 5491-VI від 20.11.2012).
  • Положення про психологічну службу системи освіти України (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 р. № 616, затверджено в Міністерстві юстиції України 23.07.2009 р. № 687/16703).
  • Наказу Міністерства освіти і науки України від 19.10.2001 р. № 691 «Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів.
  • Наказів Міністерства освіти і науки України від 15.08.2001 р. № 386 та від 15.08.2001 р. № 592/33 щодо створення (районних, міських) центрів практичної психології і соціальної роботи.
  • Наказу Міністерства освіти і науки України від 19.06.2008 р. № 554 «Про стан та подальший розвиток психологічної служби системи освіти України».
  • Наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2006 року № 864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи освіти Міністерства освіти і науки України», відповідно до листів Міністерства освіти і науки України від 27.08.2000 року № 1/9-352 «Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України», від 05.03.2008 № 1/9-128.
  • Наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2003 р. № 330 «Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах».
  • Наказу Міністерства освіти і науки України від 06.08.2013 р. № 1106 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки щодо розвитку психологічної служби на період до 2017 року» та плану заходів щодо розвитку психологічної служби Луганської області на період до 2017 року.
  • Методичні рекомендації щодо діяльності психологічної служби у 2013/2014 навчальному році (лист Наказу Міністерства освіти і науки України від 08.07.2013 р. № 1/9-479).
  • Листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.07.2012 р. № 1/9-488 «Щодо організації та проведення"години психолога" у загальноосвітніх навчальних закладах».
  •  Загальнодержавна програма "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2016 року (затверджено Законом України від 5 березня 2009 року № 1065-VI).
  •  Державна цільова соціальна програма "Молодь України" на 2009-2015 роки (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 січня 2009 р. № 41).
  •  Державна програма "Репродуктивне здоров'я нації" на період до 2015 року (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2006р. № 1849).
  • Наказ Міністерства освіти і науки від 30.12.2010 № 1312 «Про затвердження плану заходів щодо  реалізації Національної кампанії «Стоп насильству!” на період до 2015 року».
  • Державна цільова соціальна програма протидії торгівлі людьми на період до 2015 року (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 19.07.2012р. № 827 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо запобігання торгівлі людьми на період до 2015 року»).
  • Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 03.08. 2012 № 888 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді на період до 2015 року».
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.02.  2010 № 59 «Про вжиття  заходів щодо запобігання насильству  над дітьми».
  • ПРООН/ЮНЕЙДС “Сприяння просвітницькій роботі “Рівний-рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя”.

Проблема, над якою працює психологічна служба: «Особистісне зростання учасників навчально-виховного процесу»

Мета діяльності психологічної служби:

  • допомога педагогічним працівникам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення й підвищення професійної майстерності та рівня їх психологічної підготовки;
  • активація творчого потенціалу педагогів;
  • формування здатності педагогів до швидкої адаптації в нових умовах розвитку освіти;
  • максимальне сприяння особистісному та інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі, їх соціалізація та адаптація, формування здорового способу життя та психологічної готовності до професійного самовизначення;
  • максимальне сприяння особистісному та професійному зростанню вчителя.

Завдання:

  1. Підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу.
  2. Надавати психологічну підтримку всім суб’єктам навчально-виховного процесу, яка включає:
  • проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, вивчення,   узагальнення і поширення педагогічного досвіду;
  • допомогу у вирішенні психологічних проблем у педагогічних колективах;
  • сприяння батьків на співпрацю з педагогами, з метою формування психічно здорового та гармонійно- розвинутого майбутнього покоління.
  1. Забезпечити психологічний супровід організації навчально-виховного процесу в ЗНЗ, ДНЗ району, де ставки практичних психологів не передбачені.
  2. Активно впроваджувати нові програми, факультативи, гуртки з психології, розробляти корекційні та розвиваючі програми. Впроваджувати освітні методики, методи та технології роботи практичних психологів.
  3. Сприяти створенню умов для розвитку здібностей та задоволення пізнавальних та соціальних запитів школярів з урахуванням їх індивідуальних особливостей та можливостей. Виявляти та розвивати творчі здібності учнів.
  4. Забезпечити психологічну підтримку профільного навчання та особистісно-орієнтованої професійної орієнтації на основі виявлення та розвитку здібностей та обдарувань дітей.
  5. Психологічна підтримка та захист особистості дитини у важких життєвих ситуаціях, допомога учням у подоланні вікових криз,  проблемних ситуацій:
  • сприяти розвитку особистості молодших школярів, засвоєнню ними базових соціальних норм та зразків соціалізованої поведінки, створення умов для адаптації до шкільного навчання;
  • сприяти процесам самоіндефікації підлітків в різних видах соціально-орієнтованої діяльності, виявляти причини девіантної поведінки;
  1. Проводити роботу по формуванню у молоді установок щодо здорового способу життя .
  2. Забезпечення якісного психологічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу.
  3. Формування позитивного мікроклімату в педагогічних, учнівських та дитячих колективах, уміння встановлювати і підтримувати конструктивні стосунки між учасниками навчально-виховного процесу.
  4.  Здійснення діагностики готовності дітей до навчання у школі при переході з молодшої школи в середню та їх адаптація.
  5. Виявлення та розвиток обдарувань дітей, на основі цього підбір методик задля психологічного супроводу  процесу профілізації та особистісно-орієнтованої професійної орієнтації.
  6. Забезпечення корекційно-розвивальної роботи: діагностика особистісного розвитку, ціннісних орієнтацій та соціального статусу учнів, виявлення вад та проблем соціального розвитку дитини.
  7. Здійснення соціально-психологічної реабілітації учнів, які зазнали різних форм насильства, були втягнуті у протиправні дії, наркоманію, які з різних причин не відвідують школу, потрапили під вплив псевдорелігійних культів, знаходяться у скрутному життєвому становищі.
  8. Орієнтація роботи на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі, превентивну освіту, профілактику девіантної та ризикованої поведінки підлітків.
  9. Якісне кадрове забезпечення психологічної служби.
  10. Введення годин психолога у навчальних закладах.

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 106

Друзі сайту

  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0